fredag 19 december 2008

torsdag och fredag

Igår var en rätt lugn dag på dagen. På kvällen skulle jag in till madrid och möta Moa på Santa domingo. Jag for in lite tidigare, med bussen och metron. Strosade runt lite på corte ingles (det stora köpcentrummet) och i någon annan affär. Första gången jag gick själv i madrid så försökte hålla koll så jag inte hamna vilse. Affärerna är öppet typ hela kvällen. Vid 10 kom Moa in vi gick till puben där hon varit tidigare. Väldigt trevligt ställe där människor från olika länder kan mötas- och det pratas mer engelska där än jag någonsin vart med om tidigare här i spanien. Var en shyst kväll och tiden gick alldeles för snabbt.

Var tvungen och fara hem vid ett, eftersom sista metrona slutar gå vid halv 2. Hade först tänkt ordna taxi hem efter kvällens gång, men innan jag for ringde Keko (pappan) och hörde om de på taxibolaget förstod engelska, vilket de inte gjorde. Så då ordnade han en taxi som var förbeställd som väntade på mig på barajas. Jag skulle bara ringa upp taxinummret, säg vad ja hette och om hur länge han skulle vara i barajas. På spanska naturligtvis.

Dom flesta som känner mig vet att jag brukar vara rätt bra på att passa tider eller vara för tidig typ. Men denna gång var jag verkligen inte det. När jag stod och väntade på första metron kände jag mig lite nervös eftersom den aldrig kom, och hann börja fundera på om jag skulle vandra runt ute under natten eller försöka ta in på något hotell om den nu aldrig kom....eftersom klockan närmade sig ett ..mer och mer. Som tur var kom den. Och hann även precis hoppa på dom andra vid bytena. Taxichaförren han ringa till mig och jag försökte på knacklig eng- spanska få fram att jag skulle vara där om cirka 15 minuter. Var glad att han vänta trots att de tog lite lång tid.

Just nu ser jag sex and the city filmen, kan det vara fjärde eller femte gången. Gillar den! Imorse var jag ute på en promenad, det var verkligen härligt väder då. Solen sken och jag blev verkligen varm i min jacka. Kan ha varit 10-15 plusgradet. Hade räckt med en tröja på sig. Var lite blommor som blommade, ser man inte i Sverie än. Ikväll blir det lungt, ska vara hemma med barnen eftersom föräldrarna ska till några vänner. Imorrn kanske jag ska försöka ta mig till ett köpcentrum.

Inga kommentarer: