tisdag 9 december 2008

madrid city:)

Nu har två veckor gått här, känns dock som jag vart här längre. Vet inte varför, man kommer väll in i vardagen snabbt.

Börjar väll förstå mer och mer spanska, men inte är det lätt kan jag lova. Är roligt och gå spanskakursen även om jag inte alltid förstår allt. Samtidigt börjar man snabba upp fler och fler ord i vardagsprat. Men går så snabbt så om folk kunde snacka i slowmotion skulle jag ha de lättare.

Har även hunnit varit inne i madrid, jag bor ju som sagt lite utanför. För att ta mig in måste jag först ta bussen, för att komma till metron. Sen måste jag åka olika tre olika metrolinjer för att ta mig in till centrala madrid. Låter kanske lite mycket, tar ju ett tag. Fick guidning av Marga från min spanska kurs både hur man tar sig in och guidning i madrid vilket var väldigt trevligt. Var såå stort, så mycket människor och så många affärer.

Träffade även Moa inne i madrid, vi fikade och kollade lite affärer, vilket var mycket kul. Väldigt trevligt när man bara kan rabbla på ..på svenska. Som synd hade man otur med vädret...båda dagarna. Det som varit så fint hittills.

Ska försöka sätta in lite fler bilder också, tror jag sagt de förr. Sova snart så man tar sig upp med barnen på morgonen:)


Bild på ett jättestort shoppingcenter, allt från kläder, smink smycken...flera våningar upp. Gillar julbelysningen dom har.



















Jag på madrids gator.....







2 kommentarer:

Cissi sa...

Mera bilder =) Vill se hur det ser ut överallt, huset, familjen, ditt rum mm =) Lägg upp på album på Facebook el liknande. Kram

Evelina sa...

ååå vad kul me kommentar, blir mer sporrad att skriva:) får ta och försöka ordna lite fler;)