torsdag 11 december 2008

lite av varje

Hur har min dag varit? Jo tagit upp barnen på morgonen, gett dem frukost. Sen får de skjuts av en granne till skolan. Jag har kännt mig lite krasslig på senaste så jag passa på och vila. Har varit förkyld till och från nu, kanske beror på hela förändringen i livet eller något. Gick på eftermiddagen till skolan för att hämta Ivan och följa han till judon. Sen for vi hit hem där Olivia redan var. På kvällen var det spanska på schemat.

Och då har man gått spanskakursen i två veckor, alltså sammanlagt sex gånger. Hänger inte alltid med vad som sägs på lektionerna, men som tur har jag hjälp av Marga. Den enda i klassen som kan engelska (hon är från polen). Eller vissa kan väll säga något ord här och där. Läraren kan inte heller engelska. Men jag försöker så mycket jag kan. Vi är från ganska få länder i klassen, men den som har varit kortast har varit i spanien i cirka två månader och hon pratar portugisiska (spanska och portugisiska är rätt lika). Så ni kan se mig- mer förvirrad än vanligt.

Alla vi i klassen från rumänien, polen, marrocko, brasilien peru och jag från sverige. Läraren är hon i helgrå tröja som står bredvid mig.

Tar tacksamt imot kommentarer från mina anonyma läsare;)

4 kommentarer:

Cissi sa...

Fast jag har upptäckt att det inte går att kommentera om man inte har en egen blogg så att man kan logga in på i rutorna nedanför eller kan logga in genom "Open ID" (och det har jag ingen aning om hur man gör) så därför kanske det är svårt för folk att kommentera. Inte alla som har en blogg =) Du kanske kan gå och ändra det på nåt sätt så får du säkert mer kommentarer =)

Malin sa...

Hej Eve!
Jag vet inte hur jag hittade hit, men hamnade här för några dagar sedan och upptäckte att det var din sida. Kul!
Vad spännande att vara i Madrid : ) Modigt av dig att åka till ett främmande land utan språket med dig! Vilken utmaning..

Ha det bra! Hälsar malin Duvenäs

Evelina sa...

halo cissi:) okeej...så det är så det är:)för på dn kan man väll kommentera utan att ha blogg? minns du hur du fixa de då? kram på dej

Evelina sa...

Hej Malin!! det var verkligen ett tag sedan. Hur är läget? jaa..det är en utmaning faktiskt, väldigt spännande! ha de fint du med.