onsdag 17 december 2008

onsdag









Var tvungen och visa bilden på den här goda varma chokladen och tilltugget smaka jag på i alcala i helgen (ett ställe 30 minuter från ajalvir). Eller det är inte riktigt som varm choklad, utan krämig och inte så lättflytande som man doppar godsakerna i.

Jaa ser de snöar, ja se det snöööar....första snön som landa och lika fort gick den bort. Om ni kollar på gräsmattan ser ni några snökorn. Var förr några dagar sedan det kom. Kan tänka mig att det är mer därhemma? Men madrid vindarna är inte varma, är något "isande" i luften här. Vill ha vår och sommar....


Just nu är jag rätt förkyld, eller går upp och ned. Men har varit det till och från sen jag kom hit. Tyckte jag var det just innan jag for hit också, hur står det egentligen till med mitt immunförsvar? Börjar bli rätt less nu. Vill kunna träna, har kort på gymmet här i närheten.

Dagen idag har varit rätt lugn, har försökt plugga lite magisterkursen på dagen och spanska. Vid 4 är barnen hemma, umgåtts med dom. Åtta på kvällen är de spanska kurs, tycker det är roligt. Trots att jag än känner att jag kan lite. Vill kunna prata nu typ :) Här kommer ett litet utrag från när jag på msn försöker kommunicera med grannen, jättesvårt. Som tur har jag Olivia som kan hjälpa mig ibland.











I tisdags var jag ut med Moa på stan på kvällen, kolla lite i affärer. Sen satte vi oss på en pub en stund, mycket trevligt att hänga inne i madrid med henne, men eftersom min buss går hem så tidigt måste jag passa metron väldigt noga. Imorrn tänkte vi oss också ut på något annat ställe, så då tänkte jag mig på och försöka få en taxi. Är inte det lättaste då ingen som vanligt förstår sig på engelska. Blir lite mer komplicerat att försöka få den dit man är.
Har läst en saga för Ivan ikväll innan sovdags och nu ska jag själv börja krypa till kojs.
Har så svårt och få till bilderna och texten så den kommer bra, så ni får ursäkta att det ser lite vint och snett ut, känns klottrigt.



2 kommentarer:

Cissi sa...

Jo här är det fullt med snö! Inte som förra året då man hade en grön jul. Jag kom ihåg när vi möttes uppe på Hällan för att byta julklappar och det var helt bart. Jag testade ringa dig på skype idag men det svarade ingen =) Jag får testa igen senare! kramar

Evelina sa...

heej...vännen. Alltid kul å få en lite kommentar av dej! jaa...minns jag oxå och i år blir det inge sånt tråkigt nog. Men vi får ta igen de sen helt enkelt. Kram!!