tisdag 2 december 2008

kan även nås här...

Har nu fått låna en telefon av familjen med spanskt nummer och så...
Så jag kan även nås på nummer 697310010.
Har även skype och snacka genom vilket funkat himla bra.

Igår var jag på min första spanska kurs. Skolan ligger nära mig så lätt och ta sig. Det fanns tydligen två grupper, en för nybörjare och en grupp där de kommit en bit. Läraren satt mig i gruppen som kommit en bit. Jag är väll dock nybörjare på spanska. Vi var elva stycken i gruppen, de andra var från tex marocko, brasilien och polen. Det var bara en som kunde engelska bra. Så hon kunde ge mig stöd vilket var behövligt. Nästa gång är på onsdag.

2 kommentarer:

Lisa sa...

kan som inte fatta att du är i spanien, bor hos en okänd familj och kan knappt kommunicera med någon. så sjukt coolt! :)

hoppas du har det bra!

Evelina sa...

men hallå..kul med nått inlägg, vet man att någon läser det man skriver:) har inte landat riktigt här än, är rätt mycket som ska ställas om här i livet. Men känns verkligen kul att jag tog mig iväg! hoppas de e fint med dig.!!