söndag 21 december 2008

lördag och söndag

I går (lördag) for jag Christina, Olivia och Ivan på Corte Ingles, mycket i affärer nu känner jag. Men jag gillar det stället. Efter vi traskat färdigt där for vi på mcdonalds och käkade lunch, var riktigt skönt ute så vi kunde till och med sitta utomhus och äta.












Christina, Olivia och Ivan på Mcdonalds

Efter att vi hade ätit mat for vi hem till Christinas mormor och morfar. Dit kom även Christinas syskon med respektive och deras barn. Vi var där några timmar, drack glögg och umgicks. Vi vuxna drog även lappar till vem vi ska köpa julkapp till. Och jag har varit och fixat min idag (söndag) på parque the corridor, ett stort shoppingenter 20 min med bil härifrån. Väldigt stort och alltid roligt att vara där eftersom det är billigare än i Sverige, kan köp en tröja för cirka 60- 150 kronor.













På bilden kan ni se Hermando (Christinas syster man) Keko (pappan i familjen jag är hos), barnen Olivia, Ivan, Oskar och Adela

Gick även ut en promenad nu på eftermiddagen, var så skönt och härligt ute. Hade två tröjor på mig och blev för varmt med det. Hittade dessa blommor ute på promenaden. Jag hoppas vädret håller i sig, för jag gillar det mycket!











Jag har inte direkt tidigare tänkt på hur man hälsar på varandra i andra länder, i Sverige skakar vi ju alltid hand. Här i spanien gör man inte det, eller killar kan väll ibland göra det. Här pussar man varann på kinden, eller är väll oftast i luften man pussar. Har börjat komma in i det nu..i början kändes det lite ovanligt. Gillar olikheterna man kan finna i olika kulturer.

Nu har snart en månad gått hära, är kul att vara här. Visst saknar man sina nära och kära. Alltså bara traska runt på stan med någon av vännerna, festa tillsammans, sitta och snacka. Vara hemma hos kära familjen, äta tillsammans med er, sova med Murre. Saknar er såklart! kram!

Inga kommentarer: