söndag 15 juni 2008

mina dagar i lund

Nu har jag vart Lund bo i snart en vecka. Det går fint hitills. Bor själv i min del av huset för tillfället men har umgåtts en del med grannkollektivet.

Har börjat få liiite bättre överblick över staden, men endel kvar. Lärt mig hitta till stan, några matvaruaffären, jobbet osv. Gått lite halvt vilse någongång men till slut har jag hamnat rätt. Bor nära stan tar väll typ 20 min och gå vilket är bra. Sedan är det typ lika nära till jobbet vilket är jätteskönt. Fick verkligen bra läge på boendet.

Igår hänka jag med grannen till nån pub som heter mejeriet, där var det fotboll på storbildstv. Var kul och se där, stämning och allt. Synd att de blev mål i sista sekunden typ. Sen följde vi med hennes kille och vänner för och se gre-rys, för att sedan spela lite mariokart på nintendo wii..mycket trevligt.

Idag när jag vakna upptäckte jag att de klia som vid sidan av magen. När jag tittar dit ser jag något litet djur. Och vad är det inte. Jo en jävla FÄSTING, fy såå hemskt. Sedan ser jag en till också. En verkar ha hackat sig fast i huden. Tog bort dom fort som bara den. Man ska väll ha någon sådan här fästingbortagare men aldrig att jag ville vänta på en sådan då (blir och investera i nu). Snackade med sjukvårdsupplyssningen och jag ska hålla koll på mitt märke så det inte blir större. Man kan ju typ få borrelia och så, förhoppningsvis får jag inte det. Sedan har jag försökt kolla på mig själv om jag har några flera. Inte vad jag sett hittills;) Förstår inte hur jag lyckats få dom. Har inte suttit ute nå mycket eftersom de regnat till och från. Första dagen satt jag ute en halvtimme typ i vår hängmatta. Lär ju vara försiktig hädanefter.


Hur går det föresten för mina ögon då? Går inte så bra tror jag. Har nu varit utan linser i en vecka och får ju använda någon gång. Så jag tänkte igår att jag skulle prova när vi skulle ut, det gick inge bra. Sved och var jätteobehagligt. Har ju vart problem med dom så länge nu så. Känns som att min tid med linser börjar vara förbi...sorligt med sant! Sååå...vill nu helst av allt operera mina ögonen. Är ju en liten summa de blir och försöka spara ihop.

Imorgon börjar då jobbet för mig, jag tycker det känns mycket spännande och roligt!! men samtidigt är jag nervös. De har ju aldrig träffat mig eftersom jag fick jobbet via telefon. Men känns roligt att Malena i grannkollektivet ska jobba på samma ställe som mig, så känner man någon!

Man märker som att man hamnat långt ner, överallt snackar folket skånska och säkert annat sådan dialekt också. Men hör nästan inte skillnaden på vad nu i början. Ibland blir jag förvirrad när de snackar på för snabbt.

Så vad sker idag? tare lungt, kolla igenom lite pappet, leta fästingar!?

Inga kommentarer: