onsdag 4 juni 2008

:)

Idag var jag hos optikern, skulle göra syntest och få nya linser. Men nu tjorvar ögonen igen (typ som vanligt) är så himla less på dom alltså, skulle bara vilja byta ut dom.

Har bland annat kupade ögonen så nästan inga linser passar (vet int riktigt på vilket sätt dom är kupade) sedan har jag jättedålig tårvätska så jag blir jättetorr fort i ögonen. Tidigare har jag även haft nå sår på ögat. Och idag sa optikern att jag har virus i ögat, undra om jag inte kännt nå. Men jag har ju oftast obehagligt i dom, typ att de skaver, är torrt och så vidare. Så de känns som vanligt.

Jag får alltså inte använda linser på en månad till och börja med...för att se om de gått över till då. Får använda endagslinser i nödfall, så fick med mig nått par och pröva eftersom de kanske inte ens passar mina ögonen. Så nu är det väll bara och använda brillor?? funk väll men känner ju inte alltid för det. Sedan på bara ett halvår har synen gått från -2,25 till -3,25. Så glasögonen fungerar ju inte så bra då. Till exempel när jag ska göra bil, är jag då lite halvt blindstyre med brillorna vilket kanske inte är så bra eftersom jag kommer köra bil i en helt ny stad i sommar. Kostar 2000 och fixa nya glas.

Och nu sitter jag här med linserna på iallalfall....hmmm:)
Sådär nu har jag klagat tillräckligt.

På tala om lite trevligheter var vi igår med klassen och käkade på rex, smakade helt okej och sedan tog vi oss ett efterrätt på ett fik och satt och snackade till 10 på kvällen tror jag. Riktigt trevlig kväll tillsammans var det. Ikväll kommer mamma och syrran hit, de ska bli riktigt trevligt.

Nu ska jag förbi Mikka:)

Inga kommentarer: