onsdag 28 maj 2008

vårruset:)

Ja...igår var det vårruset, var riktigt kul alltså, blev sugen på fler sådana hära lopp.
Kändes sådär innan, har ju inte sprungit sååå mycket+ att jag hade lite ont i halsen.

Först var det lite uppvärmning, alla tillsammans. Vädret var underbart vilket kändes bra eftersom det var piknik efteråt. Klockan 19.00 började loppet. Fanns olika ställen man kunde starta på (springning, joggning, lunka). Först ställdes jag o Mikka oss i joggning men sen övertala jag henne att ställa sig i springning med mig. Vilket nog var ganska bra. När starten gick stod man stilla ett tag, sedan var det så mycket folk att ta sig förbi. Trots att vi ställdes oss där framme var det typ trafikstockning av människor. Började lätta lite med folk efter halva banan.

Sprang in i mål på 24 min, på 5 km. Kände mig ändå rätt nöjd trots allt. Men nästa gång blir de bättre tid;) När man sprungit färdigt fick man varsin påse men lite av varje i, var bra så man kunde börja fika på något.

Vi gick en runda i alla olika stånden som fanns där. Man kunde vinna lite olika priser och skulle spana efter sitt nummer på deras skyltar. Och tro det eller ej, men så var mitt nummer där. Så jag fick snurra på ett hjul och vann en stegräknare och en fiffig börs man kan ha då man är ute och springer.

Sedan vart det piknik, fullt med folk och riktigt trevligt. Var lite av varje i piknikkorgen.

På fredag är det sittning, känns riktigt trevligt.

Inga kommentarer: