söndag 11 maj 2008

umeå- nordmaling= avklarat

Då var cykelresan avklarad, gick rätt bra ändå tyckte jag trots små missöden.
Vi kom iväg kring tolv från Michaela, vädret var härligt så det var var bra odds för resan.
Efter cirka två- tre mil händer det som inte får hända....Michaela säger att nånting känns fel med cykel och vi upptäcker att hon har punka...det var ju verkligen kasst och vi hade ju inga grejer som vi kunde fixa däcket med heller (inte för att jag kan fixa sånt).
Men vi ville ju inte ge upp, så vi ringde hennes föräldrar som fick komma med en ny cykel.
Förlorade rätt mycket tid där eftersom vi gick i cirka 45 minuter med cyklarna då.
Men efter ett tag kom den nya cykeln och vi kunde fortsätta cykelturen.
Vi hade med oss kartor som vi läste av, åkte massa småvägar för att slippa E4an och det gjorde att cykelresan blev endel kilometer längre. Ibland var vi lite oroliga att vi farit vilse när vi till exempel cyklat efter en enslig grusväg i någon halvtimme. Var rätt kasst vägunderlag på grund av det byggdes ny väg och att vi cykla på skogsvägar ... vilket gjorde att det var rätt kämpigt vissa gånger.
Det var väll punkan som ställde till det, annars så hoppade michaelas kedja och några gånger så låste sig pedalerna....hon hade lite otur med cyklarna.
Sedan såg hon nå djur i skogen, stor som en hund typ...då blev jag rädd, man vet ju aldrig vad man kan möta på ute i vildmarken.
Men allt som allt....var det jättehärligt och jag trodde jag skulle känna mig uttråkad ..men icke.
Cirka..7, 5 timmas cykling!
Vi sov över i hennes stuga och åkte bil hem dagen efter.....det var skönt!!
Vi hann till och med fixa de sista av c-uppsatsen när vi kom tillbaka från stugan. Låt detta vara den sista revidringen nu.
vila lite nu..rätt slut och har lite smärta här och där. Hmm..Vad blir nästa utmaning då?:)

Inga kommentarer: