tisdag 28 september 2010

nu far vi iväg

Dagarna springer verkligen iväg från mig, på söndag är Meja två månader!! Min älskade dotter....

Idag har vi varit och hälsat på Johanna och lilla Ida, alltid lika trevligt. Om ett år kommer Meja vara lika stor som Ida, svårt att förstå nu.

Igår var vi i Luleå och shoppade, blev mycket kläder till Meja. Och sedan lite andra små saker till oss. Meja stormtrivdes med att vara i selen, hon trivs verkligen när det guppar. Men är som sagt lite mer fixade då man far iväg med barn, planera amning, byta blöjor och sådant.

Nu är det så att Per har fått sjuksköterskejobb i Nordsjö, ett litet samhälle i Västerbottens inland. Detta är en månad som tur. Det som är bra är att han får gratis boende på hotell i dubbelrum, så jag och Meja kan också vara där. Jag och Meja kommer inte vara där hela tiden men så mycket det går. Vi har spädbarnsmassagen som börjar till veckan och lite sådant.

1 kommentar:

Nadia sa...

Neeeeej nej absolut inte. Det var dig jag syftade på eftersom att jag hade det färskt i minnet, när jag skrev "om jag skriver om bla bla bla, berätta gärna vad som fungerat för er" typ. :) Alltså om man skriver om något så vill man ju gärna höra från andra, men alla dom där.. Ja, helst från familjemedlemmar om "Gör si och så" och allt tjat om att dom ska få ha henne och vara barnvakt osv.. Har som bara lust att skrika "MEN luuuuuugn i bussen! Hon är it ens två veckor!" Det blir som to much. :)